Paleo ribizlis kókusztejszínes túró torta

Adag: 8-9IMG_20150117_193610

Hozzávalók:

  • Az alsó részhez:
    • 30 dkg ToTu,
    • 2 dl víz,
    • 2 evőkanál citromlé,
    • 10 dkg eritrit,
    • 0,5 evőkanál őrölt vanília,
    • 5 gramm por zselatin,
    • 3 evőkanál szőlőmagliszt.
  • A kókuszkrémhez:
    • 4 dl cocomas,
    • 6 evőkanál eritrit,
    • 20 gramm por zselatin,
    • 20 dkg ribizli.

Elkészítés:

  • A zselatint a 2 dl vízben feloldom, majd az alap többi hozzávalójával együtt aprítóban egyneművé keverem,
  • Egy 18 cm-es tortaformát kibéleltem sütőpapírral, majd a kapott masszát beleöntöttem/belekanalaztam és hűtőszekrénybe helyeztem kb. 30 percre,
  • A kókuszkrémet az eritrittel felmelegítettem, majd hozzákevertem a zselatin port. Addig kevergettem, míg teljes mértékben fel nem olvadt a zselatin. Megjegyezném, hogy figyeljetek rá, hogy sűrűbb krém legyen már melegen is ez a massza, ugyanis én először kevesebb zselatinnal próbálkoztam és csak nem akart kihülés után sem összeállni, úgyhogy figyeljetek rá! Ha túl folyósnak ítélitek meg, adjatok hozzá még 1-2 teáskanál zselatint és kóstolgassátok folyamatosan, ugyanis, ha az állag miatt kell a több zselatin, az az ízében is érződni fog, így kicsit több eritritet/mézet adjatok hozzá,
  • Ha a krém jó állagúnak mondható, akkor vegyétek le a lapról és hagyjátok kihűlni, de ne keményedjen meg,
  • Ha teljesen kihűlt a krém, akkor szépen rá lehet önteni a hűtőben lévő totus alapra, majd óvatosan vagy egyesével vagy kiskanállal rá lehet helyezni a tetszőlegesen választott gyümölcsöt, nekem ez ribizli volt. Itt is megjegyezném, hogy a zselatin testes ízét nagyon jól ellensúlyozza egy savanykás gyümölcs (pl. ribizli), vagyis én nem javasolnám az édeskés gyümölcsöket rá, nehogy túl geil legyen az íze. További gyümölcsnek ajánlani tudok esetleg még a meggyet, vagy citrom darabkákat, grapefruitot, kiwi, stb.,
  • Szóval, ha ráraktuk a gyümölcsöt a tetejére, akkor mehet az egész vissza a hűtőszekrénybe megdermedni, nekem ez kb. 30-40 percet jelentett, és utána fogyasztható is 🙂

IMG_20150117_193428

Megjegyzés:

  • Mint FB-n már említettem az eredeti recept Tücsökbogár érdeme, én csak átalakítottam azt, de ezúton köszönöm neki az alapötletet 🙂
Leave a Reply

