Mennyi finom és egyszerű, gyors paleo sokmagvas kenyér

Adag: kb. 310898130_10204251445381041_1491517044112908046_n

Hozzávalók:

  • 25 g darált lenmag / lenmagpehely,
  • 1 nagy evőkanál kókuszzsír vagy sertés zsír,
  • 3 kávéskanál Himalaya só (ha nem ilyet használsz, akkor kevesebb),
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna,
  • 1 kávéskanál citromlé,
  • 5 tojásfehérje,
  • 3 tojássárgája,
  • 40 g szezámmagliszt,
  • lenmag, szezámmag, tökmag, napraforgó mag ízlés szerint, de kb. 2-2 marok mindenből.

Elkészítés:

  • A sütőt előmelegítem 200 fokra,
  • A szódabikarbónát, darált lenmagot, szezámmaglisztet, sót, zsírt összekeverem,
  • Szétválasztom a tojásokat, majd a sárgáját hozzákeverem az előbb elkészített masszához,
  • A tojásfehérjéket kemény habbá verem, majd hozzáadagolom a masszához (nyugodtan hagyd, hogy összetörjön a hab, más esetben nem is tudod alaposan összekeverni),
  • A masszához keverj hozzá ízlés szerint magvakat (én minden felsoroltból 1-1 kis marékot adtam),
  • Így egy folyós masszás kell kapnod, melyet formába öntesz (én szilikonosat használtam, ezzel is megspórolva a sütőpapírt, illetve a kizsírozást),
  • A massza tetejére a maradék, kb. 1-1 marék magvakat rászórod és berakod a sütőbe,
  • A kenyér kb. 30-35 percig volt a sütőben, de mindenképp érdemes tűpróbát végezni rajta mielőtt kiveszed.

Megjegyzés: Nagyon finom lett a kenyérke és az eredeti kenyérhez híven ennek is lett kis “kérge” és a közepe sem lesz omlett állagú. A tárolást én úgy oldottam meg, hogy zsírpapírba tekertem és kenyértartóba helyeztem. Még egy fontos dolog, ne lepődj meg, ha zöld foltocskák vannak a friss kenyered belsejében szeletelés után. Ennek oka a tökmag és teljesen normális 🙂

Az eredeti recept Jakabfy Eszter érdeme 🙂

Leave a Reply

