Paleo gyros pita, hús, köret és öntet

Adag: 2IMG_20140925_204205_resized

Hozzávalók:

A pitához:

  • 2 tojás,
  • 1 dl víz,
  • 1 evőkanál kókuszliszt,
  • 1 evőkanál kókuszolaj,
  • 2 evőkanál lenmagliszt,
  • 1/8 teáskanál szódabikarbóna,
  • 1/8 teáskanál himalaya só,
  • 1 evőkanál darált lenmag.

Gyros fűszerkeverék (pác):

  • 3 evőkanál oregano,
  • 3 csipet őrölt fekete bors,
  • 1 teáskanál rozmaring,
  • 3 gerezd fokhagyma,
  • 1/2 teáskanál szerecsendió.

Öntet:

  • só,
  • bors,
  • fokhagyma,
  • citromlé,
  • kapor,
  • sűrű kókusztej.

Elkészítés:

Hogyan csináld a pitát:

  • Melegítsd elő a sütőt 220 fokra,
  • Keverd össze az összes hozzávalót,
  • Formázz két lapos masszát belőle és tedd a sütőpapírra,

IMG_20140925_201803_resized

  • Süsd kb. 15 percig,

IMG_20140925_203315_resized

  • Mikor kihűlt éles késsel vágd le az egyik végét és a kés hegyével nyisd szét a pitát,
  • A gyros hússal, illetve a zöldségekkel, öntettel töltsd meg.

Hogyan csináld a húst:

  • A pácot készítsd el,
  • Én sertés tarját vettem, ezt csíkokra felvágtam és a pácba tettem kb. 30 percre,
  • Majd a húst kókuszzsíron süsd ki és sütés közben tegyél hozzá 1 teáskanál cayenne borsot, ettől lesz igazán gyrosos íze.

IMG_20140925_202940_resized

IMG_20140925_203355_resized

Hogyan csináld az öntetet:

  • Ízlés szerint minden összetevőt keverj össze.

Saláta köretnek én reszelt sárgarépát, reszelt vörös káposztát, jégsalátát, paradicsomot használtam.

IMG_20140925_204237_resized

Leave a Reply

